• ** מוצרי החשמל של Selmor ו-Westinghouse **

  • ** יחד ננצח! **

  • ** בשל המצב הביטחוני יתכנו עיכובים במתן מענה ובזמני המשלוח – עמכם הסליחה **

  • ** בואו לבשל איתנו! קבלו ושתפו מתכונים ותמונות עם המוצרים **

איך לא לצייר בבית על הקצף בקפה שלכם

אם גם אתם מכורים למקציף החלב שלכם, או לפחות מכירים את שיטת השקשוק של קרטון החלב ליצירת קצף בקפה.. אז הטיפ הבא הוא לא בשבילכם.

בזמן שאתם מנקים את ידיות הדלתות ומחליפים מברשות שיניים באופן קבוע, כדי למנוע את התפשטותם של החיידקים, המטבח הוא חממה לחיידקים בדרכים שלא חשבתם עליהן.

מחקר שבוצע על 30 המקומות שבהם נוגעים הכי הרבה, ב-17 בתים שונים, חשף שהמטבח מכיל בתוכו את מספר החיידקים הגבוה ביותר בבית ושספוגי סיבון הכלים, הם הפריט המזוהם מכולם. אמנם לא כל החיידקים מזיקים לכם, כמו למשל הפרוביוטים שעוזרים לתחזוק בריאות המעיים, אך הסלמונלה, האי.קולי, חיידקי השמרים והעובש, שהם בין הסוגים הנפוצים במטבחים, יכולים לגרום לכם לחלות.


1.
ספוגי שטיפת הכלים
במחקר שהתבצע לאחרונה התגלה ש-362 סוגי חיידקים שונים אורבים על ספוגי המטבח, מה שהצית וויכוח על מה היא הדרך הטובה ביותר לחטא אותם. אפשרות ראשונה היא להכניס אותם למיקרו למשך 1 דקה על חום גבוה, או שתכניסו אותם למדיח הכלים כולל מחזור הייבוש.

שתי הטכניקות הורגות יותר מ-99% מהחיידקים. או שאתם יכולים להשרות את ספוג שטיפת הכלים במעט אקונומיקה עם מים רותחים, למשך 30 דקות בכל יום.


2.
המקרר

בכל פעם שאתם מאחסנים בתאי המקרר ברוקולי לא עטוף או בשרים מהמעדנייה, אתם כנראה מפזרים שם חיידקים. הסביבה החשוכה והלחה במגירות אלה, התגלתה כחוף מבטחים לסלמונלה, לליסטריה, לשמרים, לעובש ולאי.קולי.

זו רשימת חיידקים היכולה לגרום לכם לחלות בקלות רבה. על מנת למנוע את התפשטות החיידקים, תוודאו שאתם מנקים את המקרר שלכם לפחות פעם בחודש, ע"י שפשופו עם תערובת זו: 1 כפית אקונומיקה מעורבבת ברבע ליטר מים חמים ו-3 כפות סבון.

3. כיור המטבח

אם אתם חושבים שהכיור נקי בגלל שהתזתם מים בתוכו לאחר הכנת הארוחה או בזמן שטיפת הכלים, תחשבו שוב. ניקוז הכיור או טוחן האשפה לכם, מתמלאים בחיידקים משאריות המזון המארחות את האי.קולי, יותר מאשר בתי השימוש שלכם.

פעם ביום, תשפשפו את הכיור שלכם עם אקונומיקה ובזמן שאתם שוטפים את הכיור מהאקונומיקה, אתם למעשה מחטאים גם את פתח הניקוז של הכיור שלכם.


4.
פותחן קופסאות השימורים

זיהום צולב של המזון, הוא דרך נפוצה לפיזור חיידקים במטבח שלכם ופותחני קופסאות השימורים, הם בין האחראים הגדולים ביותר לכך. נקודה קטנה זו של רסק עגבניות המסתתרת מתחת לידית, היא קרקע להתרבות עובש, היכול לעבור לקופסת השימורים הבאה שאת תכולתה אתם מגישים לילדים שלכם.

אם אתם לא יכולים להכניס למדיח הכלים את פותחן קופסאות השימורים שלכם, תשפכו עליו מים רותחים ואז תשפשפו אותו עם סבון, תשטפו עם מים רותחים ואז תשפכו עליו מעט אקונומיקה ותאפשרו לו להתייבש היטב באוויר הפתוח.


5.
סמרטוטים ומגבות מטבח

כמו ספוגי רחיצת הכלים, כך גם מגבות המטבח והסמרטוטים הנמצאים בערימה ליד קצה הכיור או על משטח העבודה שלכם, סופגים לחות ויוצרים את הסביבה המושלמת לגדילת החיידקים.

קרקע פורייה זו גורמת לכך ש-75% מהסמרטוטים ומגבות המטבח יוצאים עם תוצאות חיוביות בבדיקה של אי.קולי למשל, מה שהופך אותם לאחד מהחפצים המלוכלכים ביותר במטבח שלכם.

תאפשרו למגבות ולסמרטוטים להתייבש לחלוטין לאחר כל שימוש. גם אם ניקיתם את הלכלוך הקטן ביותר על הריצפה, שימו את הסמרטוט בכביסה או שתשרו אותו במים רותחים עם קצת אקונומיקה וסבון.


דילוג לתוכן